söndag, sköna söndag

hej och hallå dagboken
idag har jag ännu en gång trotsat min sjukdom ( som faktiskt börjar ge vika nu) och gett mig ut på äventyr.
i sällskap av min andra hälft har jag spontanhoppat på fel tunnelbana och hamnat i kungens kurva och gått till heron city.
där avnjöts en sen lunch med sushi och lite spatserande i butikerna.
vi gick sen en lång marsch till rusta och inhandlade diverse viktigheter.. de har ju väldigt billigt schampoo där tex.
sen kände jag att sjukdomen tog ut sin rätt och vi begav oss hemåt.
men det var ändå skönt att komma ut lite och få frisk luft. det kan ju knappast skada, tänker jag.
nu ligger anders och halvsover i fotöljen.. han gör det ofta. halvsover alltså.
gärna till tv;n.. just nu är det fotboll aston villa och fulham.
jag vågar inte riktigt byta kanal för då kan det mkt väl hända att mr hedin anser att han "tittar" på tvn.
men jag är i nuläget ganska nöjd över att bara sitta med datorn i knät och skriva lite..
imorgon eller på tisdag kommer jag ta mig en liten tur till nyköping då jag har lite ärenden att utföra.
typ göra slut med mitt senaste vikariejobb(dvs. lämna tillbaka kläder osv) och sen träffa rebecca och wilda.
jag köpte ett par söta kläder till lilltjejen när jag var i norrland och kan knappt bärga mig tills jag får se dem på.
kan knappt fatta att hon väger nästan 5 kilo nu!!!! (hon vägde ynka 565 gram när hon föddes nämligen)..
nåväl. ikväll ska vi göra baconbollar och ryggbiff med en god sallad till och även se en bra film.
so long!

/Petronella


tyck och tryck
Skrevs av: jessica

åhh, baconbollar!! kan ju vara sommarens bästa upptäckt

2009-08-30 @ 21:10:55

Vänligen lämna din kommentar här¯

Namn:
Glöm mig inte!

E-mail: (gärna)

Har du en blogg?

SKRIV NÅT¯

Trackback
RSS 2.0