what a day, what a day

vilken dag!
Jag gick upp tidigt.
snubblade nästan på "trappan" vi byggt åt daisy för att hon inte ska HOPPA upp i sängen..(funkar skitbra faktiskt)

jag gick upp och gav daisy hennes medicin och sedan gjorde jag frukost åt mig själv, duschade och gjorde mig inte särskilt fin, men funktionell.

jag ringde ett antal viktiga samtal och tog reda på var och hur jag kunde göra alla viktiga saker jag hade att göra.
begav mig till arbetsförmedlingen i liljeholmen och sedan tog jag tuben till mariatorget, gick till medborgarplatsen och inhandlade diverse viktigheter, skickade iväg post osv..

sedan gick jag in på medis bibliotek och skrev ett fantastiskt CV med bild och allt!!!!!
Skickade iväg det i ett knallgult kuvert med ett fint frimärke. (får jag inte komma på intervju blir jag oerhört besviken eftersom jag lagt ned min själ i de där..)

och sedan när allt viktigt var färdigt mötte jag upp anders och tillsammans åkte vi till ikea och köpte en massa fina saker.
det blev ett antal olika korgar och fina burkar, en ny matta, gardiner, blommor, glas, krukor, gardiner , påslakan osv.
det börjar verkligen ta sig här i den lilla 1,5an!

imorgon ska jag på ett möte och fortsätta mitt  viktighetsgöra.
puh.
en god middag och en öl vid skrivbordet var verkligen en skön avslutning.

suck. nu knölade en nyopererad och kragbeklädd daisy in under den dammiga soffan och kräver en räddningsmanöver.

god natt!


                          Såhär fint och organiserat är mitt(anders) skrivbord(matbord) nu!


/Petronella


tyck och tryck

Vänligen lämna din kommentar här¯

Namn:
Glöm mig inte!

E-mail: (gärna)

Har du en blogg?

SKRIV NÅT¯

Trackback
RSS 2.0