yes i am a retard.

det var ett tag sen jag skrev
det har inte berott på tidsbrist det kan jag lova
jag har väl bara inte haft något engagemang för den här bloggen..
jag kan ju inte skriva precis vad jag vill för det är alltid någon som känner sig träffad eller stött.
önskar att jag inte brydde mig så mkt ibland. om saker och ting.
jag har en fallenhet för att bry mig lite för mkt.
mer än vad som är nödvändigt.

hur som helst så har jag varit på metalkväll på skeppsbron 11 idag.
det var oväntat bra och jag är bara nöjd över kvällen.
mindre nöjd är jag över att jag tvingades åka handikapptaxi hem, förnärma taxiväxeln och skämmas inför taxichauffören

när jag ringde 21 75 00 så var det nämligen så att de ville att jag skulle bege mig till taxistoppet"" en bit bort på gatan.
detta ville de att jag skulle göra genast. varpå jag säger att det kanske tar en stund för jag kan inte riktigt gå så snabbt pga att det är fel på mina ben..
detta gjorde att hon i andra änden av luren blev oerhört förnärmad, bad om ursäkt och sa att hon självklart skulle skicka bilden till den prick där jag stod.
herregudiskt tänkte jag att det var väl lite väl onödigt (men skönt)

sedan när jag väl blivit framkörd till min port så kläcker chauffören ur sig:
harkel harkel.. hum hum, behöver du hjälp upp kanske?!

(ok, det var oerhört vänligt men jag ska nog klara av att halta mig upp för trappen åtminstone)


folk är verkligen snälla mot oss handikappade.

/Petronella


tyck och tryck
Skrevs av: stina

ha ha ha ha ha ha

2009-08-05 @ 09:35:45
URL: http://henricson.blogg.se/

Vänligen lämna din kommentar här¯

Namn:
Glöm mig inte!

E-mail: (gärna)

Har du en blogg?

SKRIV NÅT¯

Trackback
RSS 2.0