orgasmisk mat mm.

idag åkte jag till nyköping..
här har man bott och växt upp större delen av livet..
en liten gemytlig stad med gemytliga människor. eller å andra sidan kanske inte..
hur som  helst så var det inte det jag skulle prata om.

jag skulle prata om att jag idag varit på besök hos morfar och ätit något som var så gott att jag nästan storknade!
morotssoppa! en orgasmiskt god morotssoppa om man får säga så..
receptet får ni när jag själv gjort den.

i skrivande stunden sitter jag på mirres soffa medans hon lagar mat åt mig. lasagne.
efter 22 kommer även min bästis, min andra bästis alltså.. Benni.
han är en sån där som man knappt ser men som man saknar svinmycket när man inte ser honom men som ändå alltid finns på något vis..
förstår ni?

vi ska dricka lindemans röda. cabernet sauvignon från 2008 (inte alls lika gott som 2006 men det är bara att gilla läget)..

imorgon ska jag träffa lilla mamma, hon skall fixa min dator och sen ska jag lämna tillbaka kläder till jobbet i oppeby och därefter ta tåget tillbaka till sthlm..

en fredagskväll som har en hel del i sitt _ _ _ _ _..
ja ni förstår, jag gillar inte de där ordet, men jag gillar uttrycket.. kanske inte riktigt går ihop sig men så är det.
nu ska jag återvända till vinet.

go kväll

/Petronella


tyck och tryck

Vänligen lämna din kommentar här¯

Namn:
Glöm mig inte!

E-mail: (gärna)

Har du en blogg?

SKRIV NÅT¯

Trackback
RSS 2.0