Söndag

Igår var Sami och Sara här. Vi åt mat och drack massor med vin och spelade buzz och singstar. Det var riktigt trevligt. men jag känner idag att man kunde druckit lite mindre vin. Det känner nog anders med som ligger och sover med halva kroppen på golvet och resten i soffan.
Jag passar på att använda den här dötiden till att blogga lite och vara lite kreativ. Jag föreslog att vi skulle gå ut i snön och åka pulka. Jag tycker man ska passa på medans barnasinnet finns kvar.. Rätt vad det är så är man alldeles för trött och gammal för att ens säga ordet pulka. Anders verkade inte lika pigg på förslaget.
Vi ska baka lussebullar idag. Och kanske en liten morotskaka. Granen blev förresten påklädd redan igår (i natt). Och fin blev den. Kanske den finaste granen jag någonsin haft. Och dyraste (600 spänn för en gran som kostar kanske 150-200 penningar att köpa in). Men en jul utan gran är som en sommar utan sol.
Nu ska jag ta och spela lite betapet.

/Petronella


tyck och tryck
Skrevs av: sami

Tack för igår! Superkul var det. Hälsa Anders



Kram

2010-12-19 @ 16:06:53

Vänligen lämna din kommentar här¯

Namn:
Glöm mig inte!

E-mail: (gärna)

Har du en blogg?

SKRIV NÅT¯

Trackback
RSS 2.0