minnen och minnesförlust - eller?

idag skiner solen och när jag vaknade imorse dunkade det i mitt huvud som aldrig förr.
det var bakfulegubben som knackade på.
det var också minusgrader då omkring nio på morgonkvisten.
nu mår jag emellertid( vilket härligt ord va) rätt så bra och jag har stolsjakt, köttbullar och spelkväll att se fram emot ikväll. med ett riktigt härligt gäng av människor.
igår bjöds det på öl och chips på mitt jobb. såna tilltag (liksom kulturluncher och fylleslag mm.) gillar jag att det bjuds på. man tycker liksom att det är 150 % kul att gå till jobbet en sån dag, än de 99-100%en som annars tycks.
jag har med andra ord ett svinbra jobb.
och svinbra jobbpolare som jag kan pola med. på ett poligt vis.
igår resulterade öl och chipsintaget i mera öl, vin, sprit-intag. vi fick besök av mirr som gjorde succé på alla sätt och vis och det är jag inte särskilt förvånad över för hon är succéig på nå vis. hela hon.
anders han blev asfull. benny blev asfull. den gamla gubben daniel (anders kompis) blev också ganska full. liksom resten av mediaherrarna vi hängde med där på kåken. och så jag förstås.
fast jag lät åtminstone bli att däcka uppe på överkastet i gästrummet i andra änden av lägenheten.
nu. köttbullar. sen beger vi oss ut i den fantastiska hösten.
ps. glömde berätta att jag gick igenom min supergamla dator igår.
tusen och åter tusentals bilder gicks igenom.
många fina minnen som väcktes till liv. och en viss känsla av saknad uppstod. men sen så insåg jag hur lycklig jag är i mitt nya liv och att jag på något vis är rättså nöjd med att de där minnena är just bara minnen. bra sådana.
något att samla på liksom.

/Petronella


tyck och tryck
Skrevs av: Anonym

det tycker jag var fint

2010-10-23 @ 11:20:30

Vänligen lämna din kommentar här¯

Namn:
Glöm mig inte!

E-mail: (gärna)

Har du en blogg?

SKRIV NÅT¯

Trackback
RSS 2.0