Stöd min kampanj på UNICEF.se/egna-insamlingar/petronellas

Hej alla!

Ville bara säga ett par ord: Anledningen till att jag startade denna kampanj var att jag inte längre stod ut med att bara se på utan att agera,jag tänkte: NÅGONTING måste jag kunna göra även om det är någonting litet. För mig är solidaritet det allra självklaraste här i livet. Vi har en skyldighet att bry oss om varandra, att bry oss om varje människa, att man kämpar tillsammans mot sådant som är ont, att man visar medkänsla och empati för andra människor. DET är vad som är viktigt för mig.

Jag vet att inte alla människor känner som jag men min önskan med denna kampanj är att så många som möjligt skall göra det och bli påminda om vad som verkligen är betydelsefullt. Som en god vän skrev i sin blogg angående denna kampanj:

"Jag skänkte en hundring direkt. Sen blev jag även världsförälder och ska skänka 100 kr i månaden. En fika på stan mindre, det klarar jag mig utan och det kan ge flera hundra vaccinsprutor till små barn. Det behöver dom mer än vad jag behöver en latte."

Om man inte vill eller kan ge pengar så tycker jag att man ska sprida budskapet vidare, det är vår skyldighet som människor tycker jag. En liten aktion, ett knapptryck som kanske bidrar till att ytterligare människor får sig en påminnelse och väljer att rädda någons liv. Och väljer dessa människor att inte stötta denna kampanj med ett bidrag så kanske de väljer att bidra någon annan stans just för att de fått en påminnelse.

Vi behöver alla en spark i röven ibland så var med och sprid detta nu, det kan rädda liv!

Till kampanjen »

/Petronella


tyck och tryck

Vänligen lämna din kommentar här¯

Namn:
Glöm mig inte!

E-mail: (gärna)

Har du en blogg?

SKRIV NÅT¯

Trackback
RSS 2.0